Jumaat, 12 November 2010

KELIRU



salam..

Hari ini. tergerak hatiku untuk menulis sesuatu..
Tiap hari dugaan dan cabaran dari Nya akan mendatang..
Namun, adakah kita gagah mehadapi segala dugaan hidup?
soalan itu, hanya diri kita yg mampu menjawab..

Kini, aku memiliki sesuatu..
yg jauh dari kemampuan ku untuk memiliki nya..
seumpama......
kemampuan kita untuk membeli kereta keluaran negara,
tetapi,
rezeki diri pula mendapat kereta jenama terkenal luar negara..
bagiku amat bersyukur memilikinya........
Namun, risiko memiliki nya itu sering mehantui diri ku...

adakah layak aku memilikinya?
adakah berbaloi aku memakainya?
adakah mampu aku menanggung tanggungjawab menjaganya?
adakah aku pandai mengawalnya di jalanan?
adakah aku mampu memberi segala keperluannya?
adakah................
adakah.......

terlalu banyak aku memikirnya..
terlau berat untuk aku memutuskannya sama ada
untuk terus setuju mengambilnya atau mengambil masa
memikirnya kembali......
berilah aku panduan...
berilah aku pedoman...
tetapkan lah pendirianku.....

2 ulasan: